9 december 2015

Harry Potter TAG!

Hi!
Jag fick idén av Clara Henry men fick frågorna av Misslisibell. Jag som älskar Harry Potter, varför inte göra en HP-tag? OBS! Det kommer att spoilas, så om du inte har läst alla så rekommenderar jag att du inte läser!

Favoritbok? Självklart Dödsrelikerna! Sedan kommer nog Halvblodsprinsen eller Den Flammande Bägaren.

Favoritfilm? Sista sjuan och fyran. Fyran har jag sett oändliga gånger, sjuan bara tre eller fyra.

Boken du gillar minst? Jag älskar ju alla! Men om jag måste välja är det antingen Fenixordern eller Hemligheternas Kammare.

Delar av böckerna/filmerna som fick dig att gråta? I boken grät jag när Dumbledore dog och i filmen när Dobby gjorde samma sak. Buhu!

Om du kunde bli tillsammans med någon av karaktärerna, vem skulle det vara? Allvarligt talat, antingen Neville Longbottom eller Draco Malfoy. Fråga mig inte varför!!!

Favoritkaraktär? Neville Longbottom, solklart! Sedan kommer Hagrid, Dobby och Draco Malfoy.

Vad skulle din patronus vara? En gris, självklart!

Om du kunde ha Uppståndelsestenen, osynlighetsmanteln eller Eldertrollspöt, vilken skulle det vara? Osynlighetsmanteln, of course!

Vilket elevhem skulle du tillhöra? Jag blev indelad av hatten i Norrköping och då blev jag Hufflepuff, men det var så länge sedan. Antingen Hufflepuff eller Slytherin!

Om du skulle träffa någon skådespelare från filmerna, vem skulle det vara? Emma Watson (Hermione), Helena Bonham Carter (Bellatrix Lestrange), Richard Bremmer (Voldemort), Rupert Grint (Ron), Tom Felton (Draco Malfoy) eller Matthew Lewis (Neville Longbottom).

Har du spelat något av spelen? Nej.

Om du skulle vara med i Quidditchteamet, vilken position skulle du vilja spela? Jag skulle nog vilja vara jagare eller slagman.

Blev du nöjd med slutet? Eeeeh, ja?! De goda segrade? Tråkigt att så många dog, men jaja!!!

Hur mycket betyder Harry Potter för dig? Så himla mycket! Jag och en av mina bästa kompisar tar alla tillfällen i akt för att snacka HP. Jag älskar verkligen HP såååååå mycket!

Gillar du HP eller har du någon annan bok/film/serie som du verkligen älskar? Kommentera mer än gärna!



/TFG


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentarer! Vi blir glada av allt utom hat som vi rapporterar genast. Tack!